tisdag, april 04, 2017

Stickfest i Väst, SiV på Marstrand år 2017

 
 
Då har årets SiV gått av stapeln. Har inte riktigt haft tid att skriva tidigare men det var helgen 24 till 26 mars. Och även detta år var det på Marstrand. Men det är helt ok för min del då jag trivs lika bra där som på Grötö.

Bilderna blir lite spretiga men jag har alltid stora ambitioner när jag åker dit men sedan har jag så mycket annat att göra och koncentrera mig på så jag glömmer bort att fota.
Jag var på 3 work-shops detta år. Sjalkunskap med Elisabeth Magnusson och Malin Nilsson på lördagen och även Klippa i stickat med Emilia Jensen och Karin Westrand och på söndagen innan hemresan Sätta struktur på din stickning också med Elisabeth och Malin. Var jättekul att testa lite olika ytmönster, skulle gärna velat pröva på fler men jag hann inte. Och så sjalar, jag älskar ju sjalar. Både att sticka dom och använda dom.
 
 
På lördagskvällen var det middag och därefter tävling ”Snabbaste stickaren i Väst”. Så klart jag var med men inte vann jag inte. Nej det gjorde ju Ingela, som vanligt höll jag nästan på att skriva. Får nog försöka träna lite till nästa år.
 
 
 
 
 
 Bloggaren själv står trea från höger.
 
 Ingela, vinnaren, djupt koncentrerad. Och så vinnaren med sina vinster. GRATTIS Ingela!
 

Inga kommentarer: