söndag, januari 29, 2017

Pulsvärmare och halsvärmare

För ett par år sedan så frågade jag familjens yngsta dotter, i allra högsta grad vuxen, vad hon önskade sig i födelsedagspresent. Ett par nya pulsvärmare ville hon och dom fick gärna gå i grönt. Jag hade bara någon vecka på mig så jag gick till Netto och köpte ett nystan ”Pernille”, 100% ull. Stickade ett par muddar ur Stickas lilla häfte ”Muddar”, som heter ”Berta” och är gjorda av Maria Gustafsson. Men jag fick garn över så jag fortsatte leta efter ett par muddar till. Hittade då i samma häfte ”Mudd på skrådden” av Johanna Wallin. Garnet räckte till båda paren. Skrådden gillade jag skarpt, Berta hade jag redan själv sedan tidigare. Gick tillbaka till butiken och köpte ett nystan av samma garn men i en annan färgskala. Gjorde ett par till mig själv. Originalet har pärlor men det hoppade jag över. När mina egna muddar var klara så tänkte jag att garnet kan nog räcka till en halsvärmare också. Så jag gjorde en efter samma mönster som muddarna. Detta set har jag använt mycket både förra vintern och denna vinter. Halsvärmaren hade kunnat vara lite smalare men det funkar.

Jag är väldigt nöjd.

Inga kommentarer: