torsdag, juli 17, 2014

Traditionell sommardag i Göteborg


I går var Mannen och jag i Göteborg för att göra vår traditionella sommardag tillsammans med Kära Syster. Vet inte vilket år i ordningen men några år har vi gjort det i alla fall.
Det ska vara en heldag och vi gör olika saker varje år men avslutas alltid på samma sätt. Vi går till Liseberg för att se Carl-Einar Häckners kabaré på stora scenen. Han har hittills inte gjort oss besvikna och gjorde inte det i år heller.

I år tog vi en tur med Paddan. Kära Syster hade inte åkt sedan i högstadiet och Mannen inte på de sista 60 åren (säger han) och jag åkte sist 1972. Då hade jag min engelska vän Caroline boende hos mig. Eller ja, jag bodde fortfarande hemma så hon bodde hos min familj. Det var en häftig känsla att uppleva min födelsestad så där lite från vattensidan.
Vi tog en liten sväng in i Saluhallen bara för att uppleva atmosfären. Saknar den mycket för vi har inget liknande här i Halmstad. Det blev att vi åt en sen lunch där. Blev också en nostalgitripp för mig för jag åt ofta lunch just i Saluhallen under en period. På den tiden åt jag mest linssoppa med mycket vitlök och vinäger. Himmelskt.

Vi hade tänkt att vi skulle hunnit med ett museum också men det blev lite sent så det blev en promenad inne på Liseberg istället.
Och så regnade det förstås mellan varven.

En härlig dag i Göteborg, min födelsestad.







 

Inga kommentarer: