söndag, februari 02, 2014

Livet går vidare och nu ska det stickas igen


Ja, nu var det lite sedan jag skrev igen. Men jag har liksom inte haft vare sig tid eller ork. Förra måndagen började jag jobba igen. Och på tisdagen åkte Mannen till Varberg för att opereras på onsdagen. Dom hade sagt att han skulle komma hem som på torsdagen men varför dom sa så fattar jag inte alls. Det var ju helt orealistiskt. Han har kommit hem idag på eftermiddagen. Och då kändes det som energin återvände.

Förra veckan så hade jag förutom jobbet fullt upp. Det var styrelsemöten och nämndmöte och stickcafé. Vi hade dessutom studiedag eller som man säger i Halmstad, stängningsdag. Det körde liksom ihop sig kan man säga. På fredagen hoppade jag av bussen i stan för att gå och köpa blommor eftersom inte Mannen var hemma och kunde göra det. Men vår hovleverantör var inte på plats så det blev inga blommor. Jag fick dock en promenad hem istället.

Jag stickar vidare på min Paneldebatt även om jag inte gjort det sedan i onsdags. Men jag går också och funderar på en ny men lite mindre stickning. Jag ska åka till Stockholm den 14 februari för att för första gången vara med på Stickas årsmöte. Men då behöver jag någon liten behändig stickning att ha med. Får nog fundera lite på det.

Jag blev så glad när jag plockade upp min blogg för en stund sedan. Det är många nu tycker jag som har startat sina bloggar igen. Sådana som jag läste förut och tyckte om. Sådant blir jag glad av.

Jag fick en Award av Rosenvante här för ett tag sedan. Har inte hunnit ta tag i det där riktigt. Men det kommer, det kommer.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Skönt att höra att operationen är klar och mannen hemma igen. Hoppas han läker snabbt utan några men nu bara.
Haha, jag har inte heller den tidningen, jag köpte mönstret på tradera. Chefens fru klipper ut alla stickmönster ur sina tidningar så ibland ligger det en hög på skrivbordet, hon är väldigt snäll. Men ibland hittar jag nått på tradera, så köpa tidning behöver jag inte och läser dem gör jag bara vid frissan men det var väldigt längesedan jag var där så jag hänger inte med i skvallret heller.
Jag har bokat flyget över, så händer inget annat så är jag på plats den 15 feb.