tisdag, februari 11, 2014

Älvsjömässan och årsmöte för Sticka

På fredag ska jag resa till Stockholm. Jag ska åka ut till Älsvsjömässan och på söndag ska jag resa hem igen.

Jag ska vara i Älvsjö hela tiden och gå på mässan på lördagen. Då är det också årsmöte för Sticka. Jag har varit medlem sedan 2007 men det är första gången jag åker på årsmötet. Jag utgår från att det blir som det brukar på årsmöten och sådana har jag varit på många under årens lopp.

Det ska bli spännande med själva mässan. Har aldrig varit på en Symässa förut. Undrar om jag hittar något nytt och spännande. Risken för det är väl ganska stor. Men jag har varit iväg på stickevents och kommit hem utan att ha köpt något nytt alls. Så bli inte förvånade.

Men vad jag framför allt tycker ska bli spännande är att få möjlighet att träffa folk jag aldrig träffat men som jag haft kontakt med i flera år här på bloggen. Rosenvante är absolut en sådan. Hon har i alla fall flaggat för att hon ska komma dit på lördagen också. När jag tänkte på det så inser jag att jag inte ens vet vad hon heter. Ända känns det som att jag känner henne. Är det inte märkligt med bloggvärlden?

Är det fler som ska på symässan?

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

:)
Mitt första årsmöte också, så vi är i alla fall två nya i år då.
Bokade min båtbiljett hem ikväll, flygbiljetten upp var redan bokad. Jag åker hem redan lördagkväll så jag drar från mässan direkt ner till centralen och buss till båten. Antar att man är ganska slak då. Hm jag vet att jag alltid säger att jag inte ska handla och går därifrån med full kasse. I år ska jag leta present, det är nr 1 och hittar jag nått kul får det följa med också.
Jag lovar att presentera mig ordentligt på lördag. :)

EvaL8 sa...

Jag kommer att finnas där. På årsmötet kommer ni att se mig och vid Stickas bord. Hoppas ni får trevligt!