måndag, december 02, 2013

Vad hände? Ett lyckligt liv i två akter.


Mannen och jag var på Halmstads teater i lördags kväll. Vi såg Babben Larsson i hennes föreställning ”Vad hände? Ett lyckligt liv i två akter”.

Jag har alltid tyckt mycket om Babben och jag har sett henne som stand-up vid ett tillfälle. Nu var det liksom hennes föreställning helt och hållet för den här gången handlade det ju om hennes eget liv. Det var länge sedan jag skrattade så mycket och så hjärtligt. Jag har inte upplevt någon skilsmässa eller så men som människa är det mycket igenkänning. Jag har hört Babben sjunga tidigare men jag hade inget minne av att hon hade så fin röst.

Om bara Babben hade läst det här för då skulle jag berätta för henne hur mycket jag tycker om henne och hur hon får mig att må bra.

2 kommentarer:

Babben sa...

Jag har läst det :-) Fick ett tips att du skrivit om föreställningen. Jättekul att du gillade den så mycket!
Hälsningar Babben

Rosenvante sa...

Åh fick du en hälsning av Babben, nu blev jag avis.
Visst var det bra och så jag (vi) skrattade och som sagt man mår bra av det också.
Ja, du har rätt, jag hittar inget i det här virret med köket. Inget blir som man tänkt nämligen, men vi överlever och jag ska snart blogga. Nu var jag inne för att kolla biljetter för Evelina och barnen hem över jul och det är jobbigt och tar tid. Så jag återkommer.