söndag, december 15, 2013

Avslutens tid


Denna vecka och lite nästa vecka känns som en enda lång avslutning. Det är avslutning i partiet, fullmäktige, nämnden och stickcaféerna. Men det dröjer inte så länge till så är allt som vanligt igen.

Jag kan inte säga att jag har någon julkänsla. Det är väl bristen på kyla och snö kan jag tro. Vi hade väl snö minst något dygn här för ett tag sedan men det räckte inte. Julen i butikerna och på stan har varit så länge nu så det är liksom mer normalt nu än något speciellt. Det är inte kul med jul från oktober.

Julen kommer att bli en lugn tid för oss och det känns sååå skönt. Kära Syster kommer ner till oss och på själva julafton åker vi ut till barnbarnen några timmar. Julklappar är inte vår starka sida men ungarna kommer att få så dom behöver inte vara oroliga.

Idag har vi varit och köpt klapparna. Vi var även på ÖoB där jag köpte punchpraliner. Dom kan man inte köpa överallt och finns det så är det som lösgodis. Lösgodis just är inte min starkaste gren. Folk, vuxna och barn, står där och gräver på olika sätt och hostar och nyser över det som jag ska äta. Nej tack. Jag vill köpa mitt godis förpackade i påse och det har jag gjort idag. Jag köpte även en bok i bokhandeln intill till Mannen som han väl egentligen skulle haft när han fyllde år i november. Men den boken han önskade sig går inte att uppringa vare sig här i bokhandeln, nätet eller i vårt Antikvariat. Men nu hade det kommit en annan bok han också önskade sig. Den fick han.
Aron Etzler, "Reinfeldteffekten".

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Jag märker inte av den där julhysterin i affärerna eftersom jag nästan aldrig handlar numer. Sen när man tittat ut är det svårt att förstå att julen dundrar in med buller o bång nu, det regnar ju nästan hela tiden. Noa som kommer från England på fredag hade planerat in snöbolls kastning väldigt länge och så finns det inte en enda flinga snö. Själv är jag i en hysteri här, jag städar, bakar och tvättar hela tiden. Allt ska vara klart på fredag när två gäng kommer hem.men nu börjar jag se ett slut, knäck idag, kola i morgon och det sista blir på fredag, sen så kan jag börja få lite ro med de små.