tisdag, november 12, 2013

Slow Art

Idag slutade jag tidigt på jobbet. Alla som jobbar i förskolan vet att vi börjar och slutar olika för varje dag enl ett schema på en massa veckor. Idag var det en av mina tidiga dag.

Förr ett tag sedan så pratade Mannen och jag om en utställning som hade kommit till Falkenberg från Nationalmuseum. Jag laddade ner en app till min iPad men mer än så blev det inte. I söndags så pratade vi om fantastiska broderier och min vän Kirsten berättade att det fanns ett fantastiskt broderi just på Slow Art. Och för övrigt så skulle det vara en jätteläcker utställning.

Kollade vår vecka och insåg att idag eller inte. Mannen hämtade mig vid jobbet och vi körde i regnet till Falkenberg. Jag har aldrig varit på deras museum tidigare men det var en positiv erfarenhet. Och vilken utställning! Jag blev helt förälskad i dessa fantastiska arbeten. Jag rekommenderar er att ladda ner appen och studera verken och lyssna. Det kan man ju göra oavsett var i landet man bor och oavsett om man får se utställningen. Har man möjlighet att se utställningen live så ska man självklart göra det. Falkenberg hade inte fått alla verken.

Jag hade så klart inte med kameran men Mannen tog några bilder med mobilen.

Broderi av Suzy Strindberg. Anledningen till besöket. Måste ses i verkligheten.

Petra Schou. Halssmycke och ring.

Helena Edman

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Åh så kul, de är nästan alltid så att de där sakerna man inte planerat och bara blir av så där plötsligt är de bästa.