tisdag, november 05, 2013

Nytt jobbuppdrag och lite politikerfunderingar


Jag jobbar sedan några år i en sk vikariepool för förskola/skola. Det är en lång historia varför det blev så men idag trivs jag förträffligt med att jobba på det här viset. Det enda är att jag i perioder aldrig vet vilken arbetstid jag har. I går började jag på ett för mig helt nytt ställe. Men jag kände mig så välkommen och alla är väldigt positiva. Övrig personal i huset hälsade mig välkommen och till och med föräldrarna önskade mig välkommen. Det här skulle jag lätt kunna vänja mig vid. Jag har ett sk basställe där jag arbetar om jag någon dag eller så inte skulle bli bokad. Jag saknar er kan jag säga även om jag nu har varit där en längre period. Jo, dom får så klart också boka in mig. Men det är ju så att det är människorna man saknar. Både vuxna och barn. Ni får inte glömma mig nu.

Ikväll ska jag på styrelsemöte i Halmstads Hemslöjdsgille. Har varit med nu i några år och det är kul. I perioder har det kanske inte hänt så mycket men det här året tycker jag rullat på riktigt bra. Även där är det bra folk att jobba med. Någon timme senare ska jag vara på nästa möte och då ska jag var med på en träff med kulturföreningar i Halmstad. Jag har varit med på ett par sådana träffar tidigare. Det är väldigt givande måste jag säga. Jag som politiker behöver träffa folk och lyssna av vad dom tänker och gör och inte minst vad dom har för förväntningar på politiken. Ibland är det nog inte helt realistiskt. Politiker får ofta höra av vi inte lever i verkligheten och inte har kontakt med det vanliga livet som medborgarna lever. Jag undrar ofta vad dom tror jag lever för liv. Det är få politiker som inte gör jobbet på fritiden, fritidspolitiker. Jag har aldrig varit något annat. Jag började som arbetslös på 90-talet faktiskt. Då var det just ilskan över att vara arbetslös som drev mig både framåt och in i politiken.

Inga kommentarer: