tisdag, december 27, 2011

Lite stickningar

Ja, då har jag då äntligen fått ihop lite bilder. Jag har stickat en halsduk till mig själv i Puddel men den är inte fotad ännu så den kommer.

Här på sensommaren, tidig höst så fick jag en önskelista från mellandottern i familjen. Bl a önskade hon sig ett par pulsvärmare. Hon har fått ett par pärlmuddar sedan tidigare så jag visste att hon skulle använda dom så det var ju klart att hon skulle få ett par till. Jag köpte ett nystan miniraggi från Järbo. Jag gjorde ett par, och ett par till, och ett par till … Här har ni dom. Nystanet räckte exakt.

Så var då äntligen barnbarnens kofta och jumper och mössor klara för att ges bort på julafton. Dom blev riktigt bra och alla var nöjda. Morfar hade valt både modeller och garn och färger. Hade nog trott att dom skulle bli lite stora men det blev bättre än vad jag trott.

Dessa fick min arbetskamrat, Maria, i julklapp. Mellandotterns pulsvärmare. Det var dom som utlöste flödet av muddar. Hon fick dom förra veckan men fyllde år i september. Yngsta dottern fick dessa muddar. Det är en födelsedagspresent som hon fick förra veckan. Hon fyllde i oktober. Mössan på en liten tomte. Lilltjejens kofta och bredvid ligger hennes mammas, äldsta dottern, pulsvärmare. Hon fick dom som julklapp. När man är liten så är det inte alltid så kul att dra kläderna över huvudet. Äldsta barnbarnets jumper och mössa. Hon är stor nog att dra sin jumper över huvudet. Dom här har jag kvar för framtiden. Finns säkert någon som behöver få dom.

4 kommentarer:

Smycka sa...

God fortsättning på dig! Vilka fina alster du har gjort. Kram

Lena sa...

Jag vill ha! Så himla läckra pulsvärmare!

Rosenvante sa...

Så det var allt det här som du höll hemligt under hela hösten. :)
Jag var inte heller inne o önskade God Jul, hade förinlagt min hälsning på bloggen så jag skulle slippa sitta där när ungarna var hemma. Men nu kan jag ju önska dig ett Gott Nytt År!
Ha det fint så hörs vi nästa år.
Kram

Tatiana sa...

Vilka fina tröjor du har gjort!