måndag, december 26, 2011

Den bortglömda julhälsningen och stormen i Halland

Jag skulle bara kolla på min blogg om någon önskat mig god jul. Och då upptäcker jag att jag glömde bort att hälsa mina läsare God Jul. Och då får man ju inga tillbaka heller. Satt och skickade iväg en himla massa mail med julhälsningar dagen före julafton och jag drunknade väl där någonstans.

Tack ändå för den hälsningen jag fick, Smycka. Du är en pärla.

Julen tar slut nu och jag är väl inte direkt ledsen för det. Jag är ingen julälskare om man säger så. I tisdags anlände mellandottern från Stockholm. Blev en övernattning och sedan vidare till äldsta dottern med familj för att fira jul där. Hon hann få sin födelsedagspresent, hon fyllde i september. I torsdags kom yngsta dottern som åkte vidare samma eftermiddag. Hon hann få sina födelsedagspresenter. En från sin pappa och en från mig. Hon fyllde i oktober. Dagen före julafton så anlände Kära Syster från Göteborg. Hon stannade kvar hos oss. Men på julaftons förmiddag så åkte även vi tre, Kära Syster och Mannen och jag, till äldsta dottern och barnbarnen. Jullunch blev det och umgänge med familj och släkt och så slutade det med klapputdelning till barnbarnen och en present till deras mamma. Det blev mycket uppskattat av barnbarnen och det var väl viktigast, dottern tyckte om sin också. Jag har nu lyckats ta bilder på både presenter till döttrar som barnbarn. Det kommer bara jag fått göra i ordning dom. Sedan åkte vi hem och firade en lugn och avspänd julaftonskväll.

Det har ju stormat så det räcker till och blivit över. I går tog vi en tur ner till stranden i Mellbystrand. Det var ingen vacker syn om man säger så. Naturen har visat sin makt. Mannen var ute i Tylösand här i veckan och tog lite bilder. Dom var skrämmande faktiskt.

Idag tog Kära Syster och jag en promenad. Varmt men o så mörkt och trist. Hon stannar över nyår.

1 kommentar:

Lena sa...

Vilken vacker och praktfull natur. Önskar ibland att man hade tid att vistas ute mer.