söndag, februari 06, 2011

Tiden går och stickningen växer

Ja, veckorna går så fort så ibland känns det inte som att jag hänger med. Men stickningen, bingen, växer och är snart klar. Ja, bakstycket alltså. Vi har en extra gång på binge-kursen på onsdag och jag hade bestämt mig för att göra den klar till dess så jag kan få hjälp att komma igång med framstyckena då. Och det blir jag, klar alltså. Sedan är det bara framstyckena och ärmarna kvar. Nja, monteringen är ju också. Och det är väl där det knepiga är. Uppklippning och allt. I måndags hade vi studiedag om den nya skollagen och den reviderade läroplanen. Förskolan blir nu en helt egen skolform och man inför begreppen utbildning och undervisning. Känns lite konstigt när man sätter det i relation till 1-åringar. Känner mig väldigt kluven när jag försöker anpassa mig till detta nya sätt att se på förskolebarn och mig själv som lärare. I onsdags hade vi stickcafé på Vattenporten. Det känns som ett riktigt vattenhål och det känns bra. Nu blir det inget förrän den 16 igen. Men innan dess ska jag hinna med en kommunalpolitisk dag, fira mannens och min 7-årsdag och ett stickcafé hos hemslöjden. Dessutom jobbet så klart och för närvarande, nu efter årsskiftet, så jobbar jag heltid. Så med andra ord, det går runt.

4 kommentarer:

Smycka sa...

Låter som att du har fullt upp! Ska bli intressant att se din tröja när den är färdig. Jag längtar till 1/3 för då är det det andra stickcafét hos oss som jag hoppas jag kan vara med på. =O)

Rosenvante sa...

Ska du klippa din stickning. Jag har fortfarande inte hämtat mod till det och inte vågat börja på min sjal, eftersom den ska klippas. Men jag har ju sett hur fint det blir, men som sagt man ska ju våga också.
Hoppas du hinner klart med bakstycket så du får hjälp till starten.

Hulda sa...

Vad jag saknar er på sickcafét!!! Än så länge har jag inte hittat något liknande här i Sandvika, Norge. :-( Hinner i och för sig inte sticka så mycket ändå pga. lilleman. Hälsa alla från Jenny "Hulda" och lille Melvin

Kristina sa...

Hej Carina!
Kul att höra att binget går framåt. Hela den traditionen är jättefin!
Kram Kristina