söndag, januari 16, 2011

En helg slut och en ny vecka börjar

Så har då denna helg också tagit slut, bara minuter kvar. Och sedan börjar en ny vecka. En del förutom jobbet att syssla med. I morgon ska det vara möte och på tisdag har hemslöjden stickcafé och på onsdag har Halmstads stickcafé sin första träff för året. Hoppas det kommer lite folk nu. Förr var det så många som kom men under hösten var det ganska tomt. Man ska vara glad för dom som kommer var det en som sa och inte sörja dom som uteblir. Hm, jag känner nog lite blandade känslor så. Jag har plockat fram en beskrivning på en liten poncho som jag tänkt ha som jobbstickning. Får bara försöka hitta lite tid så jag kommer upp till vinden och plocka fram något lämpligt garn också. Och igår så fick jag en idé att jag ska sticka en ny sjal, spets så klart. Men jag får nog återkomma till den. Beskrivning finns och jag tror nog att det finns garn också. Jag skulle behöva mer tid. Hur gör man?

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jag saknar tid också, får du nått klokt svar på det så hör gärna av dig till mig och dela med dig.

Samtal från min trädgård sa...

Mer tid "köper" jag när jag skjuter upp allt som står i almanackan att jag borde göra. Frågar mig om det är nödvändigt och kommer oftast fram till att det inte är så värst nödvändigt, så då får det vara.

teresa sa...

Jag måste bara fråga; "jobbstickning" - vad är det?? Hinner du sticka på jobbet eller på vägen dit eller ska det bli ngt att ha på sig på jobbet?
Och du, så synd att man inte kan byta - det enda jag har är tid, känns det som...