fredag, april 23, 2010

En vecka till

I morgon är det lördag och så var det så igen. En vecka har gått till. Det har varit en lugn vecka. Lite möten och så stickcafé i onsdags. Tyvärr blev det sista stickcafét för våren. Alla ville ha maj ut men vi har ingenstans att hålla till. Jag håller på med Tant Koftas garn som ska bli en sjal, ”Skiraste sjalen”. Och så pulsvärmare med pärlor. Jag är snart expert på dom. Man kanske skulle hålla kurs och få in lite pengar så man kan köpa mer pärlor. *ler* Jag har flera par pulsvärmare som kommande projekt och som ni säkert förstår så ska det bli presenter. Dom är perfekta till det. Här i Halmstad har det varit ganska mycket sol under veckan också men tyvärr har det varit nollgradigt på nätterna och blåst, iskallt, på dagarna. Men man kan ju alltid sitta inne och sticka och njuta av solen. Varmt och gott. Dock har jag haft ont i min dåliga rygg hela veckan så det har förpestat tillvaron. Först idag tycker jag att det har lättat lite. Men man ska inte ropa hej förrän … Den här vändan har dock inte varit det värsta jag har haft. Ibland kan jag inte röra mig alls och inte ens stå upp för då ramlar jag varje gång jag andas. Men det byter liksom karaktär mellan de värsta gångerna. Ibland är det som kramper och musklerna drar ihop sig och kroppen viker sig. Den här gången har det onda gått ner i benen. Jaja, läkarna brukar inte bry sig alltför mycket de gånger jag sökt hjälp.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Jag har ju också gjort en sjal som heter så, men mitt mönster kommer inte från samma ställ. Undrar om det dock inte är samma sjal ändå. Den är jättefin och så lätt.
Trist att du också åkt på ryggen.
Jag hade ju ont ca 2 veckor och sen var det bara borta några dagar. Men nu har det varit ända sedan helgen innan påsk. Jag tränar, drar, knäcks och försöker hålla mig varm. Men det ger sig ju aldrig. Humöret blir ju lidande också. Men sådana där kramper som du har, låter ju riktigt jobbigt. Du får hålla dig inne o hålla upp värmen, se till att du rör dig och inte sitter stilla för mycket. Musklerna får ju inte stelna till för då blir det bara värre. Inte lätt alla gånger att hålla det när man jobbar.
Hoppas det är övergående för dig så du slipper flera veckor med värk.
Kurs i pärlstickning, tycker jag låter bra.