lördag, mars 06, 2010

Systrarna Eliott och en väska är klar

Jag fick jättebra respons på min tvåändstickning. Visste inte att det var så populärt bland stickdamer runt om i landet. Jo, det var kul. Men som Maria skrev i sin kommentar, ingen snabbstickning precis. Men dom ska nog bli klara någon gång dom också, pulsvärmarna. Dock har jag gjort klar en liten väska nu efteråt. Samma garn som min andra, lite större, blå väska. Men jag måste fixa någon form av knäppning. Har tänkt använda den som handväska, jättebra storlek för det, men någon kan bara sticka ner handen och ta vad han vill ha och så kan jag ju inte ha det. Har bara inte kommit på hur jag ska lösa problemet. Bild kommer. Så har jag påbörjat ett par nya pulsvärmare. Jag köpte en grå långkofta här i höstas som har blivit en ny favorit. Men jag vill ha något läckert till också och nu är dom på gång. Det blev pärlor den här gången också. Hade ganska lite av dom här och dom är jätteläckra. Skimrar i olika färger från rött över gul, grönt och lila. Kan säkert vara någon mer färg i dom också. Bild kommer så klart när dom är klara. Sunna undrade vad min serie handlade om. Jag utgår ifrån att det var ”The House of Eliott” hon åsyftade. Jo, det är om två systrar, Beatrice och Evangeline, i London på 20-talet. Dom blir urfattiga eftersom deras far bara efterlämnar glans men utan pengar och bara skulder. Dom använder sin fars dyrbara kläder till att sy om till olika läckra kreationer till sig själva. Kläderna blir så klart uppmärksammade av alla andra kvinnor och det rullar på. Ska man kanske inte berätta att dom lyckas starta ett eget modehus. Olika män passerar så klart också revy i systrarnas liv. Absolut en sevärd serie tycker jag och Mannen har också blivit frälst i denna. Nu väntar jag bara på att få andra säsongen i min brevlåda. Tänk att få glida omkring i kläder från Huset Eliott.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jag försökte också komma på vad det var för serie, men jag tycker jag känner igen det där. Jag gillar också sådana serier. Det finns många man sett genom åren som varit sagolikt bra.

Kristina sa...

Huset Elliot kommer jag väl ihåg och jag gillade den serien mycket! Underbara kläder! Det kan jag inte säga om Sonja Rykiel-kollektionen på samma sätt. Kläderna är häftiga och passar unga människor och framför allt dem som är mindre än small. Men den tröja jag köpte är jag väldigt glad för.

Call design sa...

Du har något att hämta på min blogg!

Sunna sa...

Har aldrig hört talas om den men den låter spännande