måndag, februari 08, 2010

Min tovade väska och tvåändstickning

Idag har Mannen kört min stickade väska i tvättmaskinen när han tvättade. Den blev så himla fin tycker jag. Ska ta bild på den när den torkat. Jag är riktigt stolt över min, så klart, blå väska. Det är första gången i mitt liv som jag stickat något och tovat det. Nu ska det bli en precis likadan till. Men en annan färg och till en annan person. Jag har just anmält mig till en kurs i tvåändstickning som hemslöjden ska ha här i Halmstad. Hoppas det är så kul nu som jag tror det ska vara. På onsdag är det stickcafé på Fribergs konditori, Halsmtads stickcafé. Ska bli jättekul och hoppas nu att det kommer många, både gamla och nya deltagare.

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så spännande att få se den. Jag har heller aldrig tovat. Nu känns det som man får skärpa sig lite. Pärlor och tovat, jag ligger efter.
Så kul att få gå och lära sig tvåändstickat, det har jag inte gjort det heller. Hmmmmm, jag får stänga butiken tror jag.
:D

Marias stickning och läsning sa...

Vilken tur du har, att det dykt upp en kurs i tvåändsstickning. På helt egen hand är det nog alltför klurigt att förstå sig på. Skulle önska en kurs här också. Blir osäker emellanåt.
Tovat har jag inte heller gjort. Ska bli kul att få se din väska sen!

Kerstin sa...

Tar du med väskan på stickcaféet i morgon, så att vi får se den?