fredag, januari 22, 2010

Så var en arbetsvecka slut igen

Äntligen fredag. Ja, veckorna går ju ganska fort ändå. Men visst är det härligt på fredagskvällen när Mannen lagat god mat till oss och man landar i soffan framför TVn och egentligen inte behöver göra något mer än att hålla ögonen öppna. Fast det är inte alltid jag klarar det. Beroende på vad det är på burken så stickar jag också. Väldigt avstressande. Kattfröken kommer och ska kela och hon kan aldrig få för mycket av det och man glider in i en lugnare puls. Eftersom det är just fredag så är det ”På spåret” och Skavlan som gäller. Alla andra tycks mer vara intresserad av dansen i fyran. Men, men man behöver ju inte alltid vara som alla andra. Nästa vecka börjar årets stickcaféer. Både Hemslöjden på tisdag och Halmstads stickcafé på Fribergs på onsdag. Nu börjar livet igen.

5 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Hej! Jag tittar också på På spåret och Skavlan på fredagskvällarna. Och nu också Big Love. Och stickar förstås.

Rosenvante sa...

Jag älskar verkligen fredagar, god mat och avstressat, två dagar ledigt framför sig. Långfrukost på helgen innan man tar tag i det som ska göras.
Jag väljer dansen, eftersom jag gillar musik och vi dansade mycket förr, framför på spåret och Skavlan.

Sunna sa...

När jag läser ditt inlägg tänker jag hela tiden på melodin, nu är det slut på veckan och dags för fredagsmyyyys

SF sa...

Hoppas din lördag varit lika avkopplande som fredagskvällen. Tack för kommentaren om min sjal. Jodå jag skall till Grötö om inte ryggen fullständigt havererar. Dessutom har jag fått sällskap av min mamma den här gången

teresa sa...

Jag väljer typ På spåret varannan vecka o Let´s Dance varannan... Gillar inte fyran eg. , men tycker det är himla kul med dans.
En massa stickcaféer låter härligt.
(till min strumpstopp; jo, jag har faktiskt tänkt köpa en länge så det var inget spontan-köp. Däremot vet jag inte när lusten att stoppa strumpor kommer att infinna sig...)