måndag, december 21, 2009

Snart jul!

Nu är det bara ett par dagar kvar till jul. Mannen och jag kör till Malmö dagen före julafton för att fira jul med döttrar och deras respektive och Lillfröken, även kallad barnbarn. Lillfrökens farföräldrar är med också. Jag drömmer om en total julfri december. Vi kommer hem på juldagen. Jag får nästan hela min semester. Dock ville rektorn att jag skulle jobba på den sk ”stängningsdagen” den 7 januari. I Göteborg hade vi studiedagar och dom innehöll fortbildning. Här i Halmstad har man stängningsdagar och dom innehåller sällan fortbildning och det gör det inte den här gången heller. Jag jobbar så klart den 8e också då så det blev 2 dagar kortare ledighet än vad jag tänkt mig. Men, men. Idag när solen sken och det var ljust så angrep jag den nya sjalen. Och jag fann felet direkt. Repade upp och ska fortsätta i morgon eller så. Stickar på de svarta pulsvärmarna så länge på kvällstid. I morgon ska vi åka till kyrkogården och sätta på ljus. Svärmor skulle fyllt 96 just den 22 i år och min pappa dog denna dag för exakt ett år sedan. Känns viktigt att tända ljus för både dom och mig/oss. Dom är med oss så länge vi håller dom kvar.
God Jul Och Gott Nytt År Kram Carina

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja vad ska man säga om kommunens fortbildning för fritidspedagoger? Fungerar ledarskapet och tankeförmågan där lika erbarmligt taffligt som i annat (jfr ledaren hp 22/12) så är det då alls inte förvånande.
Tackar för det fina julkortet jag fick av er och önskar en trevlig julvistelse i söder. Sticka med ro.
Hyvää Joulua! God Jul!