torsdag, november 05, 2009

Ny sjal och lite stickcafé igen

Jag jobbar på med mitt ”nya” jobb. Längtar efter mina gamla barn. Men det kommer väl att bli bra med mina nya barn också så småningom. Bara jag inte ställer så höga krav på mig själv utan att jag tillåter mig lite tid. Jag har stickat klart en av mina pulsvärmare som ska vara bara till mig själv och börjat på nummer två. Då tänkte jag att det är väldigt bra stickcaféstickning så jag lät den vara lite. Istället tittade jag i min garnkorg, där jag har det garn som ska komma närmast i tid, och där låg en härva från Garnpaletten. Färgen går i blått och heter indigolit. Men jag hittar inte den längre bland Garnpalettens färger. Vacker är den dock. Så skulle jag då leta efter en vacker sjal till ett vackert garn. Och jag hittade en som tydligen kallas Svärmors sjal, 22 juni i länken. Har precis börjat och har stickat en och en halv rapport. Återkommer med bild på min sjal. På lördag ska jag förhoppningsvis åka till Båstad på Sandstickans stickcafé där. Det är första gången vi är i Båstad. Tycker ju att det ger det där extra att få sticka tillsammans med andra och se vad dom gör och kunna prata precis så mycket garn och stickning som man orkar utan att något tycker man är konstig.

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Det är skönt att prata samma 'språk':)

Samtal från min trädgård sa...

Älskar också stickcaféer, går varannan vecka på 2 stycken, men skulle gärna gå oftare. Det är så härligt att bara få lov att prata om det som man tycker är intressant och få lite andra synpunkter på det man går och tänker själv.
På min arbetsträning går det bra, så jag är nöjd.

Gunilla sa...

Ja, precis så är det. Att alla har samma tokiga intresse känns så underbart.