torsdag, oktober 15, 2009

Stickcaféer och kakbak och sista dagen på jobbet

I lördags var jag iväg till Falkenberg på stickcafé. Trevligt som vanligt. Mycket prata och en hel del stickning med. Stickar just nu på pulsvärmare till de två yngsta döttrarna i familjen och det var det första paret jag hade med mig till Falkenberg. Men dom är klara nu och ska fotas troligen på lördag när dom ska överlämnas när hon kommer hem. Det är kul att träffa andra stickerskor för man kan vara precis hur nördig och knäpp som helst och ändå verka helt normal. Det roliga är att man pratar mest stickning och garn. Se där, kvinnor skvallrar inte alls när dom träffas. I går kväll hade vi stickcafé på Fribergs konditori. Förra gången kom det 18 stycken men igår var det bara 11. Men jag är nöjd ändå. Kolla bilderna på bloggen. Nu på eftermiddagen har jag bakat två stycken fruktkakor. Jag har mina speciella mjuka kakor när jag ska baka som jag vet alltid blir bra. Fruktkaka, mjuk pepparkaka och kardemummakaka. Jag ska ha med dom till jobbet i morgon när jag ska säga adjö till mina arbetskamrater och mina barn. Känns väldigt vemodigt och inte bara kul. Jag blir nämligen förflyttad utan att ha bett om det. Det kan kanske bli jättebra på det nya stället, vad vet jag, men det är inte roligt när man inte själv får ta initiativet. Ska börja på min nya förskola på måndag.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Jisses, jisses här händer det saker! Ska du också flytta på dig? Hoppas för dig precis som för mig själv att det blir så bra som vi önskar det nu på måndag och tack för din kommentar.

Näckrosorna är fotade i somras i Ree Park på "nosen" av Jylland vid Ebeltoft. En verkligen underbar djurpark även om jag inte gillar djurparker så är den åtminstone en av de bättre. Ägaren, en tidigare IT-miljonär, åker själv till olika länder för att köpa sina djur, så han är säker på, att omgivningen i parken blir som djuren är vana vid, så långt det är möjligt.

Rosenvante sa...

Så tris att du får sluta, men det kanske är jättebra på det nya, håller tummarna för det.

SF sa...

Kardemummakaka....vad sugen jag blir! Lycka till med nys jobbet och hoppas det blir bra även om du inte valt att flytta själv.
Jag blir så avundsjuk på dina stickcaféer, det skulle vara kul att gå på.