måndag, augusti 03, 2009

Marinfestivalen är slut och regnet det bara öser ner

Idag regnar det ordentligt och jämt hela tiden. Varmt dock. Inte ens Kattfröken vill gå ut, hon har gått och lagt sig i sin korg. Det började regna redan igår kväll så hon gick och la sig tidigt. Hon är annars som resten i familjen, en nattuggla. I går tog Marinfestivalen slut. Men Ostindiefararen Götheborg kom till slut. Lika vacker som alltid men man kan se lite nu hur färgen börjar flagna. Massor av folk var det också på plats så man fick knô sig fram överallt. Kan bli lite mycket i längden. Jag hade ju kollat programmet på kommunens hemsida och då sett att det skulle vara hantverksmarknad i kajskjulet. Så jag tog med mig Mannen och gick dit. Vi blev båda riktigt besvikna. Det var nog Halmstad & Co som försökte få ett alibi för kulturen. Ja, så värst mycket kultur har det ju inte varit denna festival. Mest kommersialism, något tingeltangel och så en chans för kommunens bolag att visa upp sig. Några vackra segelfartyg fanns det dock på plats. Tyvärr kan jag inte få fram några namn för kommunen har tagit bort allt det på hemsidan redan.
Mina Rani pulsvärmare växer och håller på att bli stora.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Fina bilder. Tror nog det är lika här på Medeltidsmarknaden, en massa tingel, tangel bara. Man blir så besviken varje år, men konstigt nog är man där nästa år igen och kollar.