lördag, juli 18, 2009

Lite Malmö, lite stranden och så lite regn med åska

Nu har jag inte orkat skriva på några dagar igen. Trots att jag har semester. Nu har det redan gått 2 hela veckor och jag tycker knappt att jag har börjat känna att det är semester. Låter hemskt tycker jag. I torsdags åkte Mannen och jag ner till Malmö för att hälsa på familjens äldsta dotter och barnbarnet. Barnbarnet är redan inne på sin 4e månad och börjar bli stor. Otroligt vilken skillnad det är sedan vi sågs sist. Personligen tycker jag det är bara trevligt att hon växer och blir stor. Väntar redan på när hon ska börja gå, för att inte tala om prata. Då kommer det att bli kul. I går var det sol och varmt och det var stranddag. Jag tog med mig virkningen och min nyinköpta virknål. Den kom faktiskt med posten igår. Jag har letat ett bra tag nu efter någon lösning på att jag får ont i händerna när jag virkar med mina tunna nålar. Har fått en del goda råd men inget av dom har riktigt lyckats. Insåg till slut att jag kanske måste investera i ett par nya. Köpte två stycken som är dom jag använder mest. Får komplettera senare. Jag köpte till slut Soft touch steel nr 1,25 mm och 1,75 mm. Hittade inget andra som var tillräckligt tunna. Hade blivit tipsad om Clover Reflections, men dom var för tjocka. Jag gillar mina nya virknålar i alla fall. Idag har det regnat och åskat här i Halmstad. Har inte blivit mer än en promenad. Men det är varmt och känns klibbigt. Får fortsätta att montera mitt sommarlinne klart och så ska jag stryka. På middan blev jag tipsad av Kära syster att dom visade Nils Karlsson Pyssling på kanal 4. Så den har jag också sett. Jag missar inte gärna något av Astrid Lindgren om jag kan undvika. Fast igår missade jag både Madicken och Emil på SVT Barnkanalen. Det grämer mig. Så barnslig är jag. Idag har jag satt in en ny bild på mina rosor. Men jag är inte helt nöjd med färgen. Rosorna är nämligen väldigt mörkt röda. Men dom är vackra ändå.

Inga kommentarer: