onsdag, juli 29, 2009

Båstad Classic Motor

När vi var I Båstad I lördags så var det inte bara hantverksmässa utan även Båstad Classic Motor utställning. Det är det varje år. Jag vet inte hur många år, kanske 3 ungefär, jag varit med på utställningen. Första året minns jag mest farmor Ankas bil. Den var bara så ljuvlig. Det är motorer, bilar, motorcyklar, traktorer och andra cyklar med påhängda motorer. Ingen skillnad i år. Här har ni några bilder som jag lät Mannen välja ut.
Här har ni en tändkulemotor.
Fiat 500 vid namn Lillfia. Till saken hör att det är jag som står bredvid Lillfia och jag är bara 158 cm lång. Så hon Lillfia har nog fått rätt namn.
Mercedes tidigt 50-tal.
Rosa Cadillac. För mig är det nästan urtypen av en raggarbil.

3 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Visst är det kul att titta både på hantverk och fina bilar, som i och för sig är ett hantverk det med eftersom dom säkert har rustats upp en hel del.

Smycka sa...

Håller med föregående talare! *nickar instämmande* Skojig skylt med Lillfia. *s*

Kram =o)

Samtal från min trädgård sa...

Det hade ju passat galant, jag på hantarbetsmässa och gubben och barnen på motormässa!