söndag, maj 03, 2009

Hallands Konstförenings vårsalong 2009

Idag var det visserligen sol men betydligt svalare än det varit på det sista. Mannen och jag passade på att besöka Hallands Konstförenings vårsalong 2009 på Halmstads museum. Vi har talat om det ett tag men inte fått ändan ur vagnen förrän idag. Det var en hel del jag gillade i olika tekniker. Jag blev förvånad över att det fanns så pass mycket foto. Det var dryga 180 olika objekt, blandat etablerade konstnärer och debutanter. Ni som sett TV-serien från A till Ö minns säkert när Hedvig målade fyrkantstavlor. Det tyckte man så klart var ganska kul att hon gjorde. Men idag fick jag se på utställningen en etablerad konstnär som också målar fyrkanttavlor. Men han förväntade sig betalt för sina. Undrar om man sparat Hedvigs tavlor från inspelningarna för iså fall kan man nog sälja dom dyrt nu. Jag håller för närvarande på med mina sockor. Tänkte sticka så jag kommer över hälen innan jag återgår till min Bohus stickning. I går kom jag också på att jag tänkte sticka en liten röd topp som jag har garn till på vinden. Den är i linnemodell och det var egentligen min mamma som köpt både beskrivning och garn. Hoppas bara att det blir fint väder i sommar så jag får använda den. Tro jag kan sortera den under begreppet vintage? Får fundera på det.

Inga kommentarer: