måndag, april 06, 2009

Stickcaféer och blogghjälp

Så var det måndag igen då. Det är inte min älsklingsdag. Men när den bara är över så rullar det på. Idag har det varit sol men inte så jättevarmt. Det var ju sommar i lördags och något kallt igår så jag får väl säga att det var mitt i mellan idag då. Men jag har tagit av vinterkappan. Alla skriver om vitsippor och blåsippor men det finns inte så mycket av det just runt där vi bor i stan och inte på väg till jobbet heller. Så jag får väl nöja mig med en bild ifrån vår uteplats som jag tog för ett par dagar sedan. Hoppas ni gillar den också. Jag var på hela 3 stickcaféer förra veckan. Jo, du läste rätt. Först var det hemslöjden i tisdags. Inte många var där men en liten härlig skara och mycket trevligt prat blev det. Sedan var det Fribergs på onsdagen. Då var det lite fler, tro det kan ha varit ett tjugotal tro. Alltid trevligt. Och i lördags träffade jag mina vänner i Sandstickan också det på Fribergs. Och vi har alltid trevligt och roligt. Mycket snack om allt möjligt och så klart alltid mycket stickning och garnprat. I går åkte jag hem till en god vän och hjälpte henne med hennes blogg. Och nu funkar den som den ska. Kändes bra igår kväll att kunna lägga en kommentar hos henne. Nej nu ska jag sticka. Håller på med Kära systers sjal och jag har fått riktigt flyt på den där. Ska bli så roligt när hon får den och jag får glädjas åt hennes glädje över den fina sjalen. Annars har jag ett par sockor i stickväskan. Bra att ha med när man vill prata och vara social.

1 kommentar:

Tina sa...

Så fint du har gjort.

Glad påsk

Kram Tina