torsdag, mars 19, 2009

Stickcafé och så SiV på Grötö

Igår kväll var jag på stickcafé på Fribergs. Det var lite folk där faktiskt. Ett helt gäng bl a med yngre tjejer. Roligt att det är lite olika åldrar och stickningarna är också ganska mycket olika. Alltid lika roligt och stimulerande. Själv stickade jag på mitt nya sockprojekt. Jag köpte ju ett nystan ”Trekking pro natura” för ett bra tag sedan hos 2Knit i Göteborg. Ull och bambu. Verkar härligt att sticka med. Så använde jag mina nya stickor också, Knit Pro. Sköna att sticka med och en helt annan känsla än mina gamla stickor. Jag kommer inte att slänga mina gamla stickor för dom är också bra men det ena utesluter inte det andra. Nästa vecka, fredag, så beger jag mig till Göteborg. Ska till Grötö, SiV, och sticka hela helgen. Ska bli jättespännande för jag har aldrig varit där men hört så mycket. Jag har anmält mig till 4 workshops. Ska lära mig lite Bohusstickning, magic loop, göra mina egna mönster och så lite stickengelska. Jag måste försöka komma över den där spärren så jag kan börja sticka efter engelska beskrivningar. Ser mycket fram emot denna helg. Och så ska jag förhoppningsvis träffa både gamla och nya stickkontakter.

3 kommentarer:

SF sa...

Jag skall också dit och känner i princip inte någon, inte i verkliga livet i alla fall :). Vi ses!

Samtal från min trädgård sa...

Det låter ju jätteskönt med en hel stickhelg. Har hört om den, så det kanske bli någon gång.

Monica Hansen sa...

Önskar dig en härlig helg på Grötö:)

jag stannar hemma och tar det lugnt