tisdag, februari 10, 2009

Kurs med Britt-Marie Christoffersson och Bohusstjärnan

Jag hade ju fått en bildutmaning från Signe mitt i livet. Satte direkt in min bild på min blogg som blev en Stockholmsbild. Men så skulle den ju skickas vidare. Och jag har inte kunnat bestämma mig för vilka som skulle få den. Så jag tror att jag gör som jag sett många andra gör. Vi säger så här. De sex som lämnar någon form av kommentarer härnäst kommer att få utmaningen. Kan det vara något? Här är förutsättningarna. * Gå in i mappen mina bilder (ev. Bilder för dem med OS X eller din egen personliga bildmapp) * Gå till den sjätte mappen (ev. den sjätte mappen igen) * Välj därefter den sjätte bilden i den mappen. * Visa bilden på bloggen och skriv något om den .* Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen. * Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade. För ett tag sedan så stickade jag ett par sockor till Mannen. Jag visade dom på bild här på bloggen den 24 januari. Inte en enda kommentar fick jag om dom. Ok. Men det hade råkat komma med en prydnadskudde på bilden och den har jag fått desto fler kommentarer och frågor om. Här har ni en riktig bild av kuddarna, för det är ett par. Det är arvegods efter min far. Det är hans hustru som var virkoman som gjort dem. Dom är gjorda av den klassiska Bohusstjärnan. Visst är dom fina? Men jag har försökt mig på dom också men tyckte dom var jättetråkiga att göra. Vackert är inte alltid roligt att göra. Vad har hänt sedan sist? Förutom utmaningar och utmärkelser. I lördags var jag på Fribergs där Sandstickorna hade stickcafé. Som vanligt mycket trevligt. Nu har jag klart första halvan av överraskningsstickningen. Har börjat på andra halvan. Men nu har jag varit tvungen att låna stickorna för i morgon kväll ska jag på kurs. Det är kursen i att sticka spetsar, bårder och volanger som ska vara på Hemslöjden här i Halmstad. Det är Britt-Marie Christoffersson som leder kursen. Ska bli spännande. Jag har sett en stickutställning av henne på museet när jag var ny i Halmstad. Mannen tog med mig dit. Är det inte en underbar man jag har? *ler*

4 kommentarer:

SF sa...

Jag lämnar kommentar men antar inte utmaningen....:). Du undrade vad jag trodde om garnval till björksjalen. Jag tror att den han bli jättefin i ett flerfärgat garn om det är ett garn som inte "byter" färg så ofta utan mer skiftar över, i ett mer melerat garn så tror jag mönstret lite kan försvinna och att det är bättre med ett enfärgat.

Janette Millbom sa...

Hej Carina,

enligt wikipedia är vintage något som är mer än 25 år gammalt. detta lämnar oss med ända fram till 80-tal!

Man gör sin egen tolkning tänker jag. Jag har märkt att det blir mycket 30 och 40-tal, kanske för att de modellerna passar i modet nu? men man är som sagt välkommen att sticka från 1600talet med om man vill :-) och inte bara kläder, andra saker går med fint. vi har väl begränsat oss till garntekniker dock...

ska jag skicka en inbjudan?

/janette

Marias stickning och läsning sa...

Hej Carina!
Jo, din man verkar helt underbar. Du får säkert en trevlig kväll med Britt-Marie. Jag har varit på två veckoslutskurser med henne här i Sundsvall. Verkligen kul och inspirerande!
Kram
Maria
Hälsa din man!

Tina sa...

Hej
Tack för beröm som jag fick av dej. Kragen är lite hopkok av olika mönster och jag har inte skrivet ner ngt. Men du kan väl höra av dej per mail så ska jag försöka förklara. Sockarna till din man var precis lika fina som alla de andra sockarna du stickar. Tycker att du är en fantastisk sockstickare.

Kram Tina