tisdag, februari 17, 2009

Falkenbergsrevyn 2009

Igår kväll överraskade Mannen mig och tog mig på Falkenbergsrevyn. Vi har varit där ett par gånger förut, dock inte förra året. Jag skrattade stundvis så tårarna rann. Den är ruskigt bra. Tänk att jag aldrig varit på revy innan jag träffade Mannen. Jag har mycket att ta igen. Nu är helgen slut och vardagen tagit vid. Jobb, jobb, jobb. Det var härligt väder i helgen så det blev en riktig långpromenad på Östra stranden. Jag älskar att gå på stranden och när det är så där fint väder så är det ganska mycket folk också. Sådana promenader är det svårt att ta i Göteborg eftersom vi inte har några stränder i stan och för övrigt så är inte vattenområden direkt tillgängliga för vanligt folk där. Något jag uppskattar väldigt mycket här i Halmstad är att stränderna är så stadsnära och även Nissans strand. Det har varit underbart väder idag också. Några barn är lediga denna veckan för här i Halmstad är det februarilov, eller sportlov som man säger här. Igår fick jag ett paket ifrån Bokus. Jag sprang nästan för att hämta ut dom. Det var ”Klassisk stickning”, Lise-Lotte Lystrup, och” Sticka smårvarmt”, Johanna Wallin. När jag kom hem ifrån styrelsemötet igår kväll satt jag där och bläddrade och dreglade. Men hur ska jag kunna bestämma mig för vad jag ska sticka? Får väl gå till vinden och leta efter passande garn och så får jag låta garnet bestämma. I morgon är det stickcafé på Fribergs café. Så man har något att se fram emot och glädjas åt. Tar med överraskningssticket.

2 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Jag har köpt Johannas bok "Sticka småvarmt", bara att titta i den fick en att undra hur man skulle kunna välja, eller snarare vad ska man börja med.

Janette Millbom sa...

välkommen till vintagestickningen :-)