söndag, januari 25, 2009

Svar på frågan och lite stickning också

Jag fick förfrågan här om min pappa varit sjuk så hans bortgång kunde förväntas. Han skulle blivit 83 år nu april och visst hade han sina ålderskrämpor. Men han var pigg och hade en livslust som vilken 20-åring som helst skulle avundas honom. Det enda jag kan acceptera är att han ända sedan mamma dog, 2001, längtat efter henne och trodde att man ses igen på andra sidan. Alltså att dom nu är återförenade. Det är det jag finner tröst i men jag kan inte ännu acceptera att han skulle dö nu. Jag har mina systrar kvar och så har jag så klart min man och familjens tre flickor. Men annars har jag ingen av mina föräldrar kvar och mor och farföräldrar är sedan ganska länge borta. Idag har Mannen och jag varit i Laholm för att köpa nya vinterkängor till mig. Jag har ett par kängor som jag köpte för flera år sedan och som jag haft varenda vinter framför allt till jobbet. Varma, praktiska, oömma. Men nu går dom på sista varvet och jag passade på att införskaffa ett par nya nu när det är rea. Gjorde ett bra köp. Passade på att införskaffa ett par nya tofflor också för dom jag köpte för 2 år sedan börjar också bli utslitna. Synd för dom var lite av älsklingstofflor. Ett par bruna korktofflor, sådana som min älskade morfar hade när jag var liten. Jag börjar komma in i mönstret i Kära systers sjal nu. Men det är inte helt enkelt att se mönstret så jag lätt kan se om jag gör fel. Hoppas det inte blir några fel som jag inte ser. På tisdag är det första stickcafét på Hemslöjden för året. Ser jag verkligen fram emot. Ska ta med mig överraskningsstickningen dit för jag tror att jag behöver lite hjälp att komma vidare. Kan säkert lista ut det men varför inte fråga expertisen direkt. Så slipper jag repa upp för att jag gör något fel.

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Jag tycker, att det känns bra att du kan skriva om hur du känner dig på bloggen. Det är det den är till för för ganska många av oss här i bloggvärlden, lite terapeutisk syfte.
Bra att höra att du fick tag på skor, är inte helt lätt på rea annars.

Samtal från min trädgård sa...

Du frågade om Prayer shawl. Det är stickade eller virkade filter. Du kan läsa mera här:
http://www.shawlministry.com/index.htm