torsdag, januari 01, 2009

Slutet på 2008 och början på 2009

Så har då det nya året börjat. Hittills lugnt och det passar mig bra. Hoppas att året kommer att gå i lugnets tecken. Gårdagens kväll tillbringades hos goda vänner med goda vänner utanför Halmstad. Lite god mat avnjöts tillsammans med lite lika god dryck. Eftersom jag är mycket sparsam med alkoholhaltiga drycker så blev det inte så mycket. Efter en kväll med uppmuntrande tjôt så blev då klockan 24.00. Vi tog på ytterkläderna och gick ut med var sitt bubblande glas och tittade på fyrverkeriet. Jag kan tycka det är vackert att se på men jag har så väldigt svårt att förlika mig med att det ska låta så mycket. Mycket smällande var det i alla fall. Mannen och jag sov över och jag gick till sängs vid ca 2-tiden. Männen satt nog uppe någon halvtimme ytterligare och lyssnade på musik. Bland våra vänner är det musiken, även litteratur men framför allt musiken som är den stora gemensamma faktorn. Mycket musik blev det under kvällen. Lite trötta var vi ju i morse när vi vaknade men inte så farligt. Innan vi åkte tillbaka till stan så tog vi oss en promenad på ca någon timme. Vi tog en rejäl promenad även när vi kom hem. Något kallt var det men jag hade långkallingar på så det var inte så farligt. Nu ska det bli lite mat och så kommer det att bli lite TV-tittande i godan ro. Är det inget att se på så kan vi alltid se något av de programmen vi spelat in under alla helgdagar som varit. Har inte ännu sett sista avsnittet av Lewis och så är det nog något mer.

3 kommentarer:

Marias stickning och läsning sa...

Hoppas 2009 blir både lugnt, ljust och bättre för dig och de dina. Tråkigt att läsa om din pappa. Även om man vet att ens föräldrar förr eller senare skall lämna en, så är det ändå knepigt när det sker.
Lycka till med nya stickningar.
Kram
Maria

SF sa...

Roligt att du gillade sjalen! Jag hittade mönstret här http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200411/05/20041105123351_Icak594/20041105123351_Icak594.dbp.asp
Jag gjorde den slätstickade versionen, vilket gör att sjalen även har en baksida. Jag skall göra en likadan till min syster, men hon skall ha den mer virad runt halsen och ville därför ha den rätstickade så att båda sidorna är lika. Jag lägger ut länken på bloggen också om den inte funkar här.
Jag önskar dig också allt gott 2009!

Tina sa...

Vad glad jag blev att du tyckte om fuskollen. Det är eget mönster som jag knåpat ihop.
Har satt in 365 lyckliga dagar för 2009 på ditt konto.

Kram Tina