torsdag, december 11, 2008

Dagen efter kvällen före

Ja, igår var det både stickcafé på Fribergs och Nobelfest. Jag valde Fribergs och så såg jag lite av nobelmiddagen efteråt. Man har ju sett några stycken här i livet och dom följer ju mönstret ganska bra. Tyckte dock att han kungen gjorde bort sig när han bara satt helt passiv när litteraturpristagaren talade svenska. Alla andra applåderade och visade uppskattning för hans initiativ. Men icke farbror kungen inte. En grov fadäs i mina ögon. Jag jobbade vidare på mina grå sockor. Skaftet på nr 2 är nu klart och så ska jag göra hälen hemma och sedan får jag se om jag gör hela klart eller om jag sparar foten tills stickcaféerna kommer tillbaka i januari. Det finns så många projekt jag vill göra nu så jag vet inte var jag ska börja. Ska man göra en lista och bara ta dom i ordning och bocka av efter hand eller hur gör alla ni andra där ute i bloggvärlden? Några av dom jag skickade vidare utmaningen till har nu märkt det och jag läste en idag bl a. Kul tycker jag. Fick också en utmärkelse av Lena L. Sådant värmer alltid mitt lilla hjärta. Får väl fundera på vilka jag ska skicka den vidare till eller så får jag göra som Lena. Ge den till alla som finns på min blogglista. Gör nog det. Alla ni som finns på min blogglista! Här får ni en utmärkelse ifrån mig. Den är för att jag gillar era bloggar så bra och jag läser dom alltid när jag gör en visit på min egen blogg för att se om någon av er eller andra skrivit något till mig. För det mesta är det ganska lite av den varan.
Idag har det varit några minusgrader här i Halmstad. Till och med rimfrost blev det men barnen var övertygade om att det var snö. Som en sann vintermänniska så uppskattade jag dagens väder. Kunde så klart varit sol också men man kan väl inte få allt.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Ja, nog var det en tabbe alltid att inte uppskatta att någon pratar ens eget språk.

Knyppeltanten sa...

Tack för utmärkelsen, det värmer gott.

Annika sa...

Hejsan mitt i julstöket=)) Hamnade på din blogg av en händelse och tycker att den är jättefin!! Ville bara titta in och hälsa!

Ha de gott och God Jul!
Annika