söndag, november 16, 2008

Julmarknad på Annies gård i Halmstad

Idag var mannen och jag på julmarknad igen. Denna gång på Annies gård i Haverdal. Mycket mindre i omfång än den igår men väldigt mycket trevligare. Man behövde inte betala för att komma in och det som salufördes var mycket mer hantverk. Många saker jag tyckte om men var ska man ha alla fina saker? Min vän Rachel var där med sina vackra garner och en vän till hennes, minns inte hennes namn, sålde färdigstickat. Glasmålning, porslinsmålning mm fanns det också. Riktigt mysigt. Kan nog bli besök där nästa år också. Håller annars på att sortera min mors garner fortfarande. Som ni förstår är det en del. Men tror nog också att det är en del som blivit kvar sedan min yngsta syster bodde hemma. En del virkgarner finns det också. Mamma virkade nog mer när vi barn blev vuxna och så broderade hon också. Mycket gamla minnen finns det i dessa garnhögar. I morgon är det ny arbetsvecka och en hel lång vecka kvar till nästa helg. Har dock inte kollat almanackan ännu vad som står på programmet.

1 kommentar:

teresa sa...

Visst ska julmarknader vara gratis!
Det låter mysigt m marknad. Och att sortera garn m minnen - det låter ännu mysigare.
(Synd att du inte gillar gummistövlar - jag har alltid älskat stövlar.)