tisdag, november 25, 2008

Garnsortering och stickning och stickcafé

Nu var det plötsligt länge sedan jag skrev igen. Har inte kollat runt på andras bloggar heller. Har väl bara hunnit kolla mail och besvarat dom. Ibland blir det mycket. Här i Halmstad har det ju hänt, som ni väl läst och hört om i media, mycket de sista veckorna. Först i förskolan. Inte den jag jobbar på men nästan nästgårds. Sedan kom det här med äldreomsorgen. Dagarna blir liksom fulla av allt det här. Allt liksom står bara stilla och dagarna bara går vidare men utan en del av det vanliga innehållet. Jag vet inte mer än vad som står i tidningarna men ändå förväntas jag veta allt. Sedan har jag haft lite möten och så har vi, mannen och jag, varit borta hos goda vänner. Blir också lite väl långt mellan varven. Barn har också varit hemma och hälsat på. Jag har ägnat en hel del tid åt att sortera garn. Mamma lämnade ganska mycket efter sig. Och så visade det sig att min yngsta syster också lämnat efter sig en hel del när hon flyttade hemifrån för ganska många år sedan nu. Mycket tankar dyker upp vad man ska kunna göra med allt detta garn. Det är i och för sig stimulerande. Försöker bracka på kära syster en del men hon har bara tagit några förskrämda nystan. Ikväll har jag dock gjort något som bara varit glädje. Jag har varit på stickcafé hos Hemslöjden. Nu var det 3e gången jag var där och jag tycker det blir bara roligare och trevligare för varje gång. Kanske beror det på att man lär känna fler och fler människor där och även att bekantskapen fördjupas. I morgon kväll är det stickcafé på Fribergs men då kan jag inte gå för jag har ett styrelsemöte. Man kan inte bara roa sig hela tiden. Jag har fått klart en socka av mitt gråa par som jag bara stickat på när jag varit på café. Hann även börja på nummer två. När jag var på julmarknad, Annies gård, så såg jag rätstickade sjalar som var stickade på grova stickor. Har aldrig sett några som jag tyckt varit fina men där gjorde jag det. Gick hem och tog lillasysters garn, ett gammelrosa mohairgarn, och satte igång. Tror att den kan bli riktigt fin faktiskt. Till och med färgen blir fin. Jag har aldrig varit någon rosa flicka utan är 110% blå. När jag växte upp tog jag aldrig på mig några kläder som inte var blåa. Numera är jag lite mer flexibel.

Inga kommentarer: