måndag, november 03, 2008

Frisk igen och flera roliga stickprojekt på gång.

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Först hade jag ganska mycket att göra och sedan hade vi ”Lärkonferens” här i Halmstad. Och direkt därefter blev jag sjuk. En skum magsjuka var det. Men idag blev det jobbet igen som vanligt. Men det var segt. Jag undrade ju sist varför det är så få, ofta inga alls, av mina besökare som lämnar någon form av avtryck efter sig. Och så klart gjorde några stycken det då. Vill bara säga att jag tyckte det var jättekul. Men med tanke på hur många besökare det ändå är så var det inte så många. Vet att många andra också har det så men sedan finns det dom som jag kan tycka inte skriver något speciellt alls och dom har kommentarer i stora drivor. Nu snackar vi inte Blondinbellabloggar. Nu när jag var sjuk så kom ju boken ”Livets aviga och räta” väl till pass. Den blev inte färdigläst men jag kom ändå ganska långt. Tycker fortfarande att det är en mysig bok. Mina pulsvärmare, se 14 oktober, är nu klara. Ska bara fotas av mannen. Jag försöker inte ens fota mig själv. Jag känner mig riktigt nöjd med resultatet. Så nu har jag återgått till slipovern som jag behöver ha klar. Dessutom har jag glömt sy ihop min blåa jumper som var klar här för ett bra tag sedan. Ett tecken på min ovilja till monteringen som jag tycker är något av det tråkigaste som finns. Har stickat klart ungefär halva första sockan med det gråa garnet. Tror dom blir bra men kanske lite tjockare än vad jag upplever vantarna är som är gjorda med samma garn. Sockorna är utmärkta projekt för stickcaféer. Jag har också nu nystat upp en härva vackert entrådigt ullgarn som jag köpte när Kära syster var här. Den ska bli en sjal till henne. Ska starta det projektet vilken dag som helst nu. Ja, lite olika projekt är på gång just nu och det känns kul och spännande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pulsvärmarmönstret ser fint ut, har just rullat tillbaka och kollat på ditt tidigare foto. bestämde mig genast för att pröva mönstret.
Lycka till med alla projekten, hoppas du piggar på dig!
Kram
Maria

Anonym sa...

Hej!Skönt att du mår bättre.Tillhör oftast den "spårlösa skaran" samt hinner sällan uppdatera min blog...skärpning.Jättesöta pulsvärmare! Man blir beroende av dem. Kram/

LenaL sa...

Ser fram emot bild på dina pulsvärmare!

Visst är det ruskigt tråkigt att montera ihop vad man stickat! Därför stickar jag alltid allt på rundsticka upp till ärmhålorna i alla fall, oavsett vad mönstret säger, liksom ärmar. På det sättet blir det i alla fall lite mindre att sy ihop :-)

Ha det så gott och hoppas du känner dej stark igen snart.

Kram

Anonym sa...

Visst är det tråkigt när så lite folk lämnar kommentarer. Tycker jag med!
Har hyfsat många läsare men inte många kommenterar. Men men, inte alltid man gör det själv heller måste jag erkänna.
Kan bero på olika saker, men oftast gör jag det.