fredag, oktober 03, 2008

Kära systers vecka är snart till ända

Kära syster kom från Göteborg för att vara hos oss en vecka. Fattar inte vart den tagit vägen. I morgon är det lördag och hon åker hem på söndag. Visserligen har jag arbetat hela veckan men ändå. Vart tar tiden vägen egentligen? Igår kväll var jag på föräldramöte och det handlade om gränssättning. Blev ett väldig intensivt samtal efteråt. Men det är ju bara roligt. Ja, det är inte helt enkelt. Jag brukar tänka på hur min egen mamma gjorde med oss barn och alla andra barn, ca 30-40 stycken, som hon uppfostrat. Hon jobbade i många år som dagbarnvårdare. Jag har haft mycket god hjälp av att tänka så. Dessutom har jag haft nytta av egna upplevelser. Jag jobbade bl a på fritids i några år. Vid ett tillfälle hade vi en pojke som ingen ville sitta och äta med. Han satt ensam och åt i skolmatsalen och på fritids nekade dom andra barnen att sitta vid samma bord. Jag svor att om jag hade något med saken att göra så ska aldrig ett barn få uppleva något liknande. Det är faktiskt viktigt med bordskick vad ni än säger. I morgon ska Kära syster och jag gå på stickcafé på Fribergs. Det är Sandstickorna som ska dit. Ser verkligen fram emot det och att Kära syster ska följa med är en klar bonus. Det har inte blivit så väldigt mycket stickat denna veckan förutom det jag gjorde i tisdags kväll. Föresten så påbörjade jag då ett nytt par sockor. Gråa som jag har tänkt ha på jobbet i vinter. Tror dom blir bra. Bild kommer så klart när dom är klara.

Inga kommentarer: