söndag, oktober 05, 2008

Kära syster har åkt hem, här är hennes mössa

Idag har Kära syster åkt hem. Det är väldigt tomt efter henne. Det tycker Kattfröken också som helt hade lagt beslag på henne. Kära syster hade nog gärna tagit med sig Kattfröken hem till Göteborg, så det är ömsesidig kärlek. På eftermiddagen igår var vi på Sandstickans stickcafé som den här gången var i Halmstad. Jag stickade vidare på min socka och Kära syster fick klart sin tubkrage som hon ska ha i vinter. Så nu blir det säkert en mild vinter bara för det Igår började det blåsa och stormvarning utfärdades. I morse när vi vaknade så både blåste och regnade det. Men det var långt kvar till något som kan kallas storm. Det har blåst i natt sägs det. Tåget mot Göteborg gick vid tre i eftermiddags och då hade regnet slutat och det var alldeles lugnt. Lite senare i eftermiddags så sken solen.

Kära syster hade med sig mössan jag stickat till henne och här har ni en bild på den. Den finns hos andra bloggare också har jag sett. Här har ni min version. Den är stickad i ett tunt babygarn från 80-talet. Blått så klart eftersom det är mitt garn. För ett tag sedan läste jag om pulsvärmare/muddar någonstans. Hade för mig att jag hade tagit bild på dom jag stickade förra vintern men det hade jag tydligen inte. Här är ett par som jag nu använder väldigt mycket. Måste sticka något nytt också som jag har att byta med. Och dessutom till annat än till jobbet.

Fick en fin bild av Kattfröken också som jag vill dela med mig av. I mina ögon är hon den allra sötaste kisse som finns.

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Fin mysse:)

Anonym sa...

Mycket snyggt...och en riktigt snygg kattjej. Lycka till med sjalstickningen - vi kanske hörs!

teresa sa...

Gulliga pulsvärmare o ännu gulligare katt! (sa kattälskaren som inte har ngn katt pga dotterns allergi...)