fredag, september 05, 2008

Tjejgåing och garnbutiken 2Knit

Igår tog jag tåget upp till Göteborg. Kära syster och jag skulle ju gå tjejgåing. För vilken gång i ordningen det var har jag ingen aning om. Garanterat 7 men säkerligen fler gånger. Eftersom vi båda alltid bott i Göteborg så har vi ju deltagit där. Men förra året så gjorde vi premiär här i Halmstad. Och jämfört med Göteborg då så blev det ju en väldigt stor besvikelse. För det första så var det undanträngt ut till Grötvik och för det andra var det bara ett par hundra deltagare. Vi är vana att det är i Slottskogen, centralt i Göteborg, och flera tusen deltagare. Så i år så skulle vi då återvända till Göteborg. För det första så var det inte så många anmälda tydligen som det brukar vara och för det andra hade man skurit ner på arrangemanget som helhet. Vart har den glada tjejen tagit vägen som brukar stå vid högtalaren och peppa alla gående kvinnor? Vart har alla priser tagit vägen som brukar ta halva kvällen att lotta ut? Vi blev besvikan där också. Enl uppgift så skulle det vara det vara 3000 anmälda men mannen som stod och skrek så var det ca 1500 kvinnor närvarande. Jag kan inte finna något om händelsen i Göteborgs-Posten idag. Trist tycker jag i allra högsta grad. Jag hade med mig överraskningen till Kära syster. Och vad gjorde jag? Jo, glömde kameran så klart. Med andra ord finns det ingen bild ännu på den. Hon får ta med sig den till Halmstad när hon kommer och hälsar på i månadskiftet, så får jag fixa det då. En höjdpunkt blev det dock igår eftermiddag. Besöket i garnbutiken 2 knit i Olskroken. Jag gick salig omkring och klappade garner och mådde bra. Det inhandlades också ett nystan Trekking pro natura. Vilken härligt garn, ull och bambu. Och vilken lyster det är stickat. Ett par sockor ska det bli men har inget mönster ännu i huvudet. Och så köpte jag mitt livs första Knit Picks rundsticka också. Nr 2,25 120 cm lång. Jag fick känna på att sticka med dom i butiken och det gav mig en härligt, lyxig känsla. Damen i butiken, undrar vad hon kan heta, var ju också en härlig bekantskap. En eloge för inspirerande mottagande när man kom in. Dit kommer jag att återvända, var så säker.

2 kommentarer:

qi sa...

Damen i butiken heter Lisbet. 2knit är också en favorit för mig. Det är alltid så gott att komma dit, man blir alltid väl mottagen. För att inte tala om all inspiration jag hämtat där!

Anonym sa...

Hon har härliga garner!