lördag, augusti 30, 2008

Sommardag avslutades med fyrverkerikonsert

Idag har det varit en riktig sommardag. Mannen och jag packade strandväskan och åkte ner till Mellbystrand. Inte så värst många själar var där men det är inte så viktigt. Vi blev inte ensamma i varje fall. Det blev några härliga timmar på stranden i solen. Var nere och kände på vattnet med det var ganska kallt tyckte jag, men många badade ändå. När vi kom hem grillade vi en bit kött och åt tillsammans med en sallad. Det var riktig sommarkänsla hela dan. Nu på kvällen gick vi ner på stan för att lyssna på musik och se fyrverkerikonserten. Lite besviken blev jag nog. Jag har varit på det här en gång förut för några år sedan. Då öste regnet ner minns jag och man fick stå och vänta i dryga timmen innan det slutade och musiken kunde börja. Hur som helst. Ikväll insåg jag att det nog var lite annorlunda än vad jag mindes det. Man hade stängt av hela Norre Katts park och tog inträde för att få komma in. Ville man ha sittplats så fick man betala ytterligare till, men det var ju inte viktigt. Men liten som jag är, 158 cm, så hade jag aldrig kunnat se något om jag hade ståplats. Hur kul är det? Vi gick inte in. Istället gick vi och tog en öl på stan. När det var dags för sista numret där fyrverkeriet hör hemma så hade vi tagit oss till bron vid biblioteket. Men där såg vi ingenting. Vi gick därefter över Nissan och ställde oss men inte var det mycket vi kunde se. Några smällar gick över trädkronorna men min besvikelse var stor. Vi gick hem. Tror att vi måste skicka iväg en delegation till Kina på kurs hur man ska arrangera fyrverkeri för folket. Min slipoverstickning går vidare. Det är en underbar stark gul färg. Och så är garnet lite luddigt som mohair. Jag tycker det ser lovande ut. Men jag ska också sätta igång en ny sockstickning här i veckan. Hade ett grått garn som jag hade tänkt använda. Det är en rest sedan jag stickade mina grå tumvantar. Se bild i ett tidigare inlägg. Men jag vet inte riktigt om jag tycker att det blir så snyggt som jag tänkt mig. Tror att jag ska ha sockorna på jobbet i höst och vinter. Behöver en liten stickning som jag kan ha med mig på torsdag som tågstickning.

1 kommentar:

teresa sa...

Ska bli kul att se din slipover. (Jag har en slipover i jeansfärgat garn som väntar på att stickas.)
Tänk att du läste Doris Lessing som 13-åring - imponerande!