lördag, augusti 09, 2008

Sex and the City, kapitel 1

I kväll var mannen och jag på bio. Det var första gången vi varit på bio tillsammans. Det är sällan någon film som triggar mig att vilja. Jag har lovat honom att om han följde med mig på bio så ska jag följa med honom. Han vill se ”Mamma Mia”. I kväll var vi på ”Sex and the City”. Det visade sig inte vara någon större uppoffring för mannen eftersom han faktiskt tyckte om den. Har en god vän som hade sett den men hon tyckte den var ganska si så där. Hon hade inte sett serien i sin helhet. Det har däremot jag gjort. Men inte i ordning utan började ganska sent och därefter har jag sett allteftersom. Och med alla repriser så blev det till slut hela serien. Tror kanske att det hjälpte för att verkligen kunna uppskatta filmen fullt ut. Jag älskar serien och jag tyckte väldigt mycket om filmen. Jag vet att det bara är fantasi och att troligen lever ingen som dessa damer gör i verkligheten. Men i mitt huvud så skalar jag av all den där glamouren och försöker se, kan denna historia handla om annat än glamour, fest, märkeskläder och konstans letande efter kärleken, alltså en karl?

Inga kommentarer: