söndag, augusti 03, 2008

Carl-Einar Häckners varieté på Liseberg

Nu har jag inte skrivit på några dagar igen. Får väl skylla på värmen och att det varit stranden som gällt. Men å andra sidan har jag gjort lite mer ändå det sista. I torsdags morse tog jag tåget till Göteborg för att hälsa på Kära Syster. Men varmt var det. Stickade klart tån på hennes socka, den första på tåget. När jag kom fram så åkte vi till det nya shoppingcentrat som vuxit upp i Partille. När jag växte upp där så fanns det inte mycket av butiker vill jag mena. Men det har dom tagit igen nu. Det var väl inte en butik som saknades. En fördel var det just den dagen, det var riktigt svalt där inne. Vi vandrade runt där i flera timmar. Lite shopping, småkrafs, blev det också. Träffade på lite folk jag känner bl a barn ifrån min gamla skola. Hemskt vad barn växer och blir stora snabbt. Sedan gjorde vi något jag aldrig gjort tidigare, åt på hamburgerstället Max. Överlägset McDonalds var dom i alla fall. Men jag blir nog ingen stamgäst. På kvällen gick vi till Liseberg för att se årets upplaga av Carl-Einar Häckners varieté. Bra som vanligt. Jag är faktiskt mycket impad av hans trolleri. Inte lika glassigt som en del av de där internationella men jag behöver inte glamouren. Dessutom kommer han ifrån Angered precis som jag gör och det räcker långt. Många av hans skämt är ganska Angeredsrelaterade. På fredagen åkte vi och hälsade på hos pappa och då blev han glad. Familjen är viktig. Och på eftermiddagen åkte jag hem till älskade mannen och lilla Kattfröken.
Borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer: