tisdag, juli 29, 2008

Hantverksmässa och vackra hattar.

Nu är det urlänge sedan jag skrev sist. Har jobbat en vecka och ibland är det bara lite mycket. Inte stora livsavgörande saker men en massa små saker som händer om dagarna. Det har ju även varit väldigt varmt det sista och ni som brukar läsa vad jag skriver vet att jag inte tycker om när det är varmt. Då orkar jag inte med. Som sagt jag har jobbat. Men efter jobbet har mannen och jag åkt ner till stranden och badat och latat oss på eftermiddagarna om det funnits någon tid över. Sedan har äldsta dottern i familjen varit hemma några dagar med sin man. Och då vill man ju umgås också. Allt har sin tid. Dom var föresten på bröllopsresa i april-maj. Dom var i Vietnam. Och det var första gången vi sågs efter det. Jag fick en present dom köpt där nere. En äkta Pashminasjal. Den är sååå vacker. Går i olika blå och lila nyanser och lite cerise. Och den är helt ljuvlig att ha runt axlarna. I lördags var mannen och jag i Båstad på hantverksmässan och Båstad Classic Motor. Jag är inte så bilintresserad men även jag tycker det är kul att gå omkring och titta på gamla vackra bilar. Annat är dom nya och moderna det. Det var 3e året jag var där nu. Förrförra året så var farmor Ankas bil med. Ja, ni vet väl hur en sådan ser ut. Inte en susning om vilket märke det kan vara men det är något visst med den. Jag såg inget nytt och revolutionerande men jag njuter ändå av att gå omkring och se vad alla har åstadkommit. Även om jag inte är intresserad av alla hantverksgrenar så kan jag ju beundra kunskap och skicklighet. En del vackra garner och stickat fanns det också. Passade på att klappa och känna på en hel del. Får försöka göra de projekten jag redan har så kanske jag kan unna mig något nästa år. Vad jag däremot helt fastnade för var hattarna som fanns i inomhushallen. Det var Maria Wannerdt som visade sina otroligt tjusiga hattar. Jag provade en del och fick till min stora förvåning se en vacker kvinna i spegeln. Har ni aldrig provat något och sett er i spegeln och liksom sett en annan kvinna där som inte är ni? Det var en helt enorm upplevelse. Hennes hattar är bara så vackra. Titta in till henne på hennes hemsida och titta själva. www.hattar.net Idag har jag avverkat första dagen på nästa semesterperiod. Varmt var det. Mannen och jag låg på stranden på eftermiddagen. Passade på att virka så jag blir klar med mitt överkast någon gång. Ett evighetsprojekt känns det som. Stickgarner känns för varma i händerna när det är så här varmt. Men jag har stickat klart min blå jumper nu, ska bara monteras. Dessutom stickar jag vidare på Kära systers lila sockar. Nästa projekt blir nog ett par gula sockar till mig själv. Men med ett annat mönster på.

Inga kommentarer: