fredag, juli 11, 2008

Ernst Billgrens konst

Inget strandväder idag heller. Mannen och jag åkte ner till Östra Karup för att se en konstutställning där. Det var framför allt målningar av Ernst Billgren som jag ville se. Alltsedan jag bodde under några dagar på Tylösand våren 2003, så har jag velat se hans konst. På Tylösand finns ett stort rävhuvud i mosaik som jag kände direkt att det här gillar jag. Sedan har jag sett, inte minst på senare tid, att han ofta har rävar och även andra djur på sina tavlor. Det jag såg idag tyckte jag mycket om. Att mannen kan måla behöver väl knappast diskuteras men alla kanske inte tycker om hans motiv. Men det gör jag. Skulle inte alls ha något emot att ha en liten Billgren på väggen här hemma. http://www.ernstbillgren.com/ Efter utställningen åkte vi in till Båstad bara för att ta en liten kort promenad och sätta oss på torget och äta en glass. Gisses vad mycket folk det var där. Inte för inte det är tennisvecka just nu. Har aldrig sett så många dumma blondiner i hela mitt liv på en gång. Skäms ni någon gång för att ni är kvinnor? Jag gör det. När jag ser hur unga kvinnor beter sig. För det kan väl inte vara så att dom är så totalt intelligensbefriade i verkligheten? Så var det sista dagen på första veckan av min semester. Mina böcker har inte kommit ännu. Jag väntar och väntar och blir lika besviken varje dag. Förstår inte varför det tar sådan tid den här gången, det brukar ju gå med raketfart.

Inga kommentarer: