söndag, juli 06, 2008

En helt vanlig, lugn söndag

Idag har solen kommit och gått men det har varit varmt. Mannen och jag tog en långpromenad som avslutades med en härlig glass på Stora torg. Är barnsligt förtjust i glass. Har annars inte gjort många knop. Börjat att sticka sockar till Kära syster. Gjort resårkanten. Bra att ha ett litet behändigt projekt på gång. När jag skulle åka till Göteborg sist så hade jag inte det utan det fick i all hast plockas ihop till ett par Röda Kors-vantar. Glömde stickmarkörerna jag använder när jag stickar tumkilen och avmaskningsnålen som jag sätter tummaskorna på. Så det haltade ordentligt och var inte så roligt som det brukar vara. Hade varit bra med ett litet projekt som jag bara hade kunna slänga ner i stickväskan. Annars stickar jag vidare på armen till den blå jumpern. Blev så inspirerad när jag läste deckarbloggen som jag numera är med i att jag lånade ljudboken ”Damernas detektivbyrå” av Alexander McCall Smith på biblioteket i förrgår. Har lyssnat klart på ett par kapitel. Det är en lite märklig deckare måste jag säga. Får väl se vad jag tycker när jag lyssnat klart. Har ett tag nu trängtat efter att köpa boken ”Victorian lace today”. Har kollat på nätet men jag hade velat bläddra i den innan jag köper den. Har ränt runt på biblioteket där dom inte hade den och besökt de båda bokhandlarna i stan som inte heller hade den. Nu har jag köpt den på Bokus där det var rea. Får väl se om jag köpt grisen i säcken eller om den är precis så bra som jag hoppas. I morgon börjar semestern. HURRA!!!

2 kommentarer:

stickkatten sa...

Min semester börjar också i morgon men här i norr har vi inte särskilt varmt 14 grader och blåsigt.Men man har ju stickningen.........

LenaL sa...

Så härligt det låter! Hoppas du får en riktigt härlig sommar.

Kan varmt rekommendera Victorian Lace Today, tycker den är ljuvlig att bläddra i och har gjort en sjal därifrån. Men fler väntar, "ska bara ..." först!

ha det så jättegott!

Kram