måndag, juni 30, 2008

Snart semester.

Idag har det varit en blåsig dag och inte helt varmt i vinden. Men det har varit en hel del sol också och den är varm. Har gått in på sista veckan nu före semestern. Sedan blir det två veckor och så en jobbvecka och så två semesterveckor till. Och lagom till min första vecka så ska sommaren komma tillbaka sägs det. Kan det verkligen vara sant måntro? Jag har varit i Göteborg i några dagar, fredag morgon till söndag kväll. Alltid trevligt att träffa kära syster och så pappa förståss. Visserligen har vi en nära kontakt annars också men träffas gör vi ju inte så ofta. Känns konstigt att komma tillbaka till min födelsestad men jag kan inte förklara varför eller vad det är som känns konstigt. I går kväll var det final i fotbollen. Om ni frågar mig så var det rätt lag som vann. Vilken kille han Torres. Jag fick ju stickat klart mina EM-sockar och har fått väldigt mycket beröm för dom på olika ställen. Blir man glad eller? Sedan fick jag ju stickat en del på min blå omlottjumper som dragit ut på tiden. Men i torsdags kväll när jag skulle packa ner stickning för Göteborgsresan så tyckte jag den var för stor för att ha med på tåget så jag tog lite Röda-Korset-garn istället. Det blev ett par små tumvantar och jag gjorde den sista maskan igår kväll när det blåstes av. Det är jag tillräckligt barnslig för att tycka är en kul grej.

4 kommentarer:

teresa sa...

Vad söta dina EM-sockor blev!
Och tack för snäll kommentar om mina bilder - jag som aldrig förut fotograferat har ju tvingats till det nu sedan jag började blogga...
Ha en riktigt skön semester!

Tina sa...

Va fina dina sockar blev, måste prova på det oxå.
Nu hoppas jag att du får en go och trevlig semester med många soliga dagar. Min har precis börjat.
Kram på dej
Tina

LenaL sa...

Så jättefina sockarna blev! En ljuvlig färg, dessutom.

Ha det så jättegott på semestern, hoppas det blir alldeles lagom mycket sol på dej!

Anonym sa...

Tack så mycket för alla dina tips! Jag blev så glad!