onsdag, juni 18, 2008

Mina sockar är klara och Sverige förlorade en dålig match.

Jag har stickat och stickat på mina sockar som ju blev ett par EM-sockar. Jag hade bara tån kvar på den andra när matchen började. Så när den var klar så satt jag bara där och tittade. Men matchen blev nog mest en enda stor besvikelse. Nu är EM slut för vår del. Hoppas Holland vinner alltihopa för det tycker jag dom har förtjänat. Häromdagen åkte mannen och jag upp till Falkenberg och jag besökte Stickalätt för första gången. Vilken underbar liten butik. Blev förälskad direkt. Varför har vi ingen sådan här i Halmstad? Får se hur den nya blir som ska öppna i augusti på Norra vägen. Hur som helst så köpte jag ett helt ljuvligt, blått garn till en spetsbolero. Den ligger där och väntar just nu och det känns nästan lite pirrigt. Undrar om någon kan förstå den känslan. Idag hade jag fått ett mail ifrån min kära kusin som jag inte sett på åratal. Har saknat henne mycket. Vi växte upp tillsammans som mer eller mindre syskon men sedan har vi hamnat på olika ställen. Vi kommer ju från Göteborg båda två men nu bor hon i Strömstad och jag i Halmstad. Alldeles för långt emellan. Men jag är ju en hejare på mailskrivning *ler* och nu läser hon tydligen min blogg. Då blev jag glad. Det är så lätt att tappa bort varandra i geografin.

Inga kommentarer: