måndag, juni 09, 2008

Fotboll, sol och bad och så klart favoriten – stickningen.

Under helgen har det mest varit stranden som gällt för vår del. Sol och bad. Det var varmt i vattnet. I morse såg det ut som det skulle bli en mulen dag men det var bara dimmoln så sedan kom solen tillbaka igen. Fast det blåser och värre ska det visst bli. Annars har det varit middag på lokal. Enl gammal tradition i vår familj tog jag mannen och bjöd på middag på lokal i lördags. Tradition när jag fått tillbaka mina skattepengar. Har ju alltid varit så, nästan, att det är han som bjuder mig så en gång per år kan det ju vara min tur. Och så har det blivit en del fotboll. Och så klart stickning. Jag håller på med mina EM-sockor och dom blir jättefina tycker jag. Mannen tittar också beundrande på dom. Han tycker det är fantastiskt att jag kan göra så vackra saker. Blir man glad eller? Ikväll ska jag på ett möte och sedan ska jag gå och äta en bit mat med goda vänner. Mannen ska visst frossa på jordgubbar. Någon gott skulle ju han ha också tyckte han eftersom jag äter ute. Men faktiskt har vi ätit jordgubbar mer eller mindre varje dag det sista. Man får ju passa på att frossa den korta period som dom finns.

1 kommentar:

teresa sa...

Middag på lokal låter härligt!
Mönstret till den ljusblå koftan (spetskofta i Muskat) heter 73-7.
Kul att få beröm av maken- det får jag sällan..