tisdag, juni 24, 2008

En kväll ärad åt engelska TV-serier

Ja, ikväll har mannen och jag ätit jordgubbar och tittat på Morden i Midsomer. En av mina favoritserier. Jag älskar i och för sig engelska serier över huvud taget men den här är en pärla. Just i kväll var det dessutom ett av de bästa avsnitten. Hur kan en serie som går år efter år fortfarande vara spännande? Innan TVn så har jag monterat min gröna bolero. Den blev tyvärr lite liten men snygg. Kommer nog att använda den ändå men utan att knäppa den. Oroar mig dock för att jag kanske inte kommer att trivas i den. Men det får jag väl se. Ska efter det ge mig i kast med min blåa omlottjumper igen så den blir klar. Gjorde ju en paus för att sticka mina EM-sockar. Funderar på vilket projekt jag ska ge mig på härnäst. Saknar stick-caféet som har paus över sommaren. Vad jag har förstått så är det inte överallt man har tagit sommarlov på stick-caféerna. Man behöver något att se fram emot och det är lite långt till september. Undrar vad jag ska förbereda till första stick-caféet? Trevliga funderingar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carina
Min mormor skall sticka ett par rosa sockor som du gjort tyckte dom var jättefina.
Men hon vet inte hur många maskor hon skall lägga upp,har storlek 38-39.
Skulle bli jätteglad om du kunde svara mig
Kram från Anna

Carina sa...

Hej Anna!
Hoppas du läser det här nu då eftersom du inte har någon blogg och ingen mailadress.

Jag har använt en gammal raggsocksbeskrivning och där finns de gamla storlekarna (t ex 9, 9½, 10 ...). Vet inte vilka dagens storlekar dom motsvarar. Men skicka mig ett mail och tala om vilken fotlängd du har så ska jag tala om vilken storlek du behöver. Fotlängden är angiven nämligen.

carina.stickerskan@live.se
Kram Carina

Tina sa...

Hej

Håller med dej "morden i midsomer" är ju bara sommar. Jag kan aldrig klura ut vem som är mördaren. Engelska deckare är bara så bra.

Kram Tina

Monica Hansen sa...

Kul att du vill vara med!

Skriv ett mail till mig och ge mig din mailadress som du använder till bloggkonto så skickar jag inbjudan:)

monica_kristina@hotmail.com