lördag, juni 21, 2008

En ögonblicksbild ifrån min stickvrå.


I middags satte jag mig för att sticka en stund när jag väntade på att mannen skulle bli klar för vi skulle gå ut en stund. Då blev jag stående en stund vid min stickfåtölj med stickbord (sybord) och beundra intrycket. Fåtöljen delar jag med kattfröken. Men bordet är bara mitt. Jag har lagt en liten duk på bordet som jag virkat själv och igår hade mannen satt en vas med rosor på det. Varje fredag sedan vi träffades så har mannen köpt en bukett rosor till mig och satt på köksbordet. Den här fredagen, midsommarafton, hade inte förra veckans rosor vissnat så han fick flytta på den gamla buketten. Då hade han satt den på mitt stickbord. Och när solen sken in genom fönstret och allt så blev det riktigt vackert. Det gjorde mig i varje fall glad så jag tog fram kameran och nu tänkte jag dela med mig av intrycket jag fick. Försöka i alla fall.

2 kommentarer:

Tina sa...

Vilken underbar man du har.
Sockarna är jättesnygga, blir sugen på att göra ett par men jag vill ha dom i bomull.
Ha en bra vecka
Kram Tina

Marias stickning och läsning sa...

Det är en fin stickhörna du har. Lite lik min. Avundas dig din man... Var hittar man en sån??