måndag, maj 26, 2008

Hammarkullekarnevalen på lördag.

Idag har det varit mulet hela dagen här i Halmstad. Mulet och blåsigt och då kändes det genast väldigt kallt. Solen kom dock här för någon timme sedan eller så. Pratade just med Kära syster och i Göteborg har det varit sol och varmt. Ibland verkar det som jag flyttat åt fel håll. Förkylningen växer och frodas. Jag är genomförkyld och snoret rinner. Tur jag fixade nässpray i lördags redan, annars hade jag inte kunnat sova. Vet inte vilken gång i ordningen denna vinter som jag är sjuk. Men nu har jag inte råd att vara hemma igen, även om jag inget annat skulle behöva. Bara inte mannen blir sjuk den här gången för det orkar jag absolut inte med. Har nog varit lika sjuk denna vinter som jag sammanlagt varit under hela mitt föregående liv. Men jag har något att se fram emot. Mannen och jag skall åka hem till Hammarkullen på lördag för att gå på karnevalen. Ja, det är alltså hem för mig. Svårt att beskriva hur det är där men det närmaste man kan komma är väl Rio vad jag förstått. Om ni inte har något planerat så åk dit till helgen. Om ni inte kan, boka in sista helgen i maj 2009. Kolla även på deras hemsida, http://www.hammarkullekarnevalen.com/ . Länken finns på min länklista också. Det är nummer 33, alltså för 33e året. Jag har varit med från början men som sagt numera bor jag i Halmstad. Nu ska jag och mannen äta lite jordgubbar, säkert bra mot förkylning, och sedan ska jag sticka lite. Har blivit alldeles för lite de sista dagarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej har du flyttat? e det därför man aldrig ser dig då? hmm jaja får la hoppas du inte glömmer av oss.

// Tony Parath
Hammarkullekarnevalen