tisdag, maj 27, 2008

Förkylning och sommarvärme.

Idag har det varit sommar här i Halmstad. Men den rådde inte på min förkylning. Har gått omkring i en glasburk och snorat och nyst, väldigt frånvarande. Hela huvudet känns alldeles mosigt och jag har inte alls kunnat njuta av det vackra vädret. Mannen meddelade när jag ringde honom på eftermiddagen att han legat på stranden hela dagen och njutit. Troligen ska jag glädjas med honom men ibland är det svårt, mycket svårt. Vi grillade här i kvällningen och åt en härlig köttbit med en god sallad till. I morgon kväll ska jag fixa en rabarberpaj till oss också. Hann inte det ikväll. Vi hade gäster hemma i lördags, tittade ju på melodifestivalen, och då gjorde jag årets första rabarberpaj. Helt underbar och jag längtar efter nästa. Tycker det är kul att pula med sådant och önskade mig en full-size frys så jag kunde baka lite och så. Men vår är i miniatyr så skulle jag baka bullar så sprängs frysen helt. Hur kan man ha en sådan liten kyl och frys i en lägenhet på 4 rum där det ska kunna bo en flerbarnsfamilj? Har inget svar på den frågan. Nu ska jag sticka en stund igen. Blir lite varje dag. Skulle lätt kunna vara hemma och sticka på dagarna. Inga sysselsättningsproblem här inte.

Inga kommentarer: